Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@16:39:16 GMT

از سرگیری اجراهای تئاتر با ۱۰ اثر در تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۱۱۴۶

از سرگیری اجراهای تئاتر با ۱۰ اثر در تهران

با آغاز فعالیت تئاتر در کشور، از فردا ۵ شنبه ۲۰ مردادماه ۱۰ نمایش اجرا‌های خود را در تماشاخانه‌های تهران آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ جنگ چهره زنانه ای ندارد، سه دقیقه تا زمستان، لباسی برای مهمانی، پایین گذر سقاخانه، نامه هایی بر دوش تندباد، آناتول، تلویزیونگاری افسر نازی و لهستانی، دعوتنامه، دو روایت مجهول و باغ وهمی شیشه ای عنوان ۱۰ نمایشی است که از فردا ۵ شنبه روی صحنه می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ چهره زنانه ای ندارد

جنگ چهره زنانه ای ندارد عنوان نمایشی است که از ۲۰ مرداد تا ۴ شهریورماه در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو روی صحنه می رود.

این نمایش اثر سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ است که به کارگردانی نشاط میرمهدی از ساعت ۱۸ با بهای بلیط ۶۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

سه دقیقه تا زمستان

سه دقیقه تا زمستان به نویسندگی و کارگردانی حامد شایسته از ۲۰ تا ۳۰ مرداد مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم روی صحنه می رود.

در این نمایش ۴۵ دقیقه ای که از ساعت ۱۹ با بهای بلیط ۶۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان است، آمیتا ‌سیرانی،امیر ‌موذنی و نسترن ‌نعمتی ایفای نقش می کنند.

لباسی برای مهمانی

مهدی نجفی، لباسی برای مهمانی اثر محمد رحمانیان را از ۲۰ تا ۲۴ مرداد در تماشاخانه ‌آژمان ‌(سالن ‌شماره ‌۲ ‌- ‌تجربه) روی صحنه می برد.

در این نمایش یک ساعتی، که از ساعت ۲۰:۳۰ و با بهای بلیط ۶۰ هزار تومان اجرا می شود، زهرا حسن زارعی و اسما انوری نژاد بازی می کنند.

پایین، گذر سقاخانه

رضا بهرامی نمایش پایین گذر سقاخانه اثر اکبر رادی نمایشنامه نویس فقید کشور را از ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور در سنگلج روی صحنه می برد.

این نمایش با بازی هنرمندای چون بهروز ‌پناهنده،کهبد ‌تاراج،امیر ‌عدل ‌پرور،شادی ‌ضیایی،سهیل ‌ملکی و … از ساعت ۱۹:۴۵ با بهای بلیط ۶۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

نامه‌هایی بر دوش تندباد

نامه‌هایی بر دوش تندباد عنوان نمایشی از علی ‌اتحاد است که او بر اساس رمانش به همین نام، از ۲۰ مرداد تا ۱۸ شهریور در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران روی صحنه می رود.

این نمایش دو ساعته از ساعت ۲۰ با بهای بلیط ۹۰ هزار تومان اجرا می شود و علی ‌اتحاد،برکه ‌بذری،نیما ‌قاسمی،سارا ‌بولوری و … نقش آفرینی می کنند.

آناتول

آناتول اثر آرتور شنیتسلر است که به کارگردانی رضا ‌دشتکی از ۲۰ تا ۳۰ مرداد در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو روی صحنه می رود.

در این نمایش که همه روزه از ۲۱:۳۰ و با بهای ۷۰ هزار تومان بر صحنه است پارسا ‌امینایی، علی اسدی،زینب ‌ایزدپناه،الهام ‌جدی،شیما ‌حکیم ‌پور و … ایفای نقش می کنند.

تلویزیونگاری افسر نازی و لهستانی

تلویزیونگاری افسر نازی و لهستانی به نویسندگی و کارگردانی ریحانه چزانی از ۲۰ مرداد تا ۰۵ شهریور در عمارت ‌سیمرغ ‌اجرا می شود.

این نمایش با بازی نیما سیدموسوی، حمید ذوالجلالی باهوش، هدیه یکتا از ساعت ۱۹:۳۰ با بهای بلیط ۶۰ هزار تومان میزبان علاقه مندان است.

دعوتنامه

تالار مولوی از ۲۰ تا ۳۱ مرداد میزبان نمایش دعوتنامه به نویسندگی فرهاد ارشاد و کارگردانی علی ‌باهری  است.
این نمایش با بازی نازنین ‌فراهانی،علی ‌باهری،سامان ‌توحیدی، سینا ساعتیان، محمد شه مرادی و… با بهای بلیط ۴۰ هزار تومان از ساعت ۱۸ میزبان علاقه مندان است.

دو روایت مجهول

دو روایت مجهول عنوان نمایشی است به نویسندگی حسین گودرزی و کارگردانی علیرضا کامیارنیا که از ۲۰ مرداد تا ۱۴ شهریور در خانه ‌نمایش ‌دا ‌(سالن ‌شماره ‌۱) روی صحنه می رود.

در این نمایش ۵۰ دقیقه ای که از ساعت ۲۱ و با بهای بلیط ۶۵ هزار تومان اجرا می شود، فرید عزیزی، صدف گودرزی، سرور خسروانی ایفای نقش می کنند.

باغ وهمی شیشه ای

امید افشاری از فردا ساعت ۱۹ باغ وهمی شیشه ای را در عمارت ‌سیمرغ ‌روی صحنه می برد.
در این نمایش که تا ۱۴ شهریور روی صحنه است آرام ‌نیک ‌بین، فرزاد ‌دشتی، مسعود انعامی،جانا ‌جهانگیری،مهشید ‌دلاوری بازی می کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر رضا بهرامی جنگ چهره زنانه ندارد تهران روی صحنه می رود ۲۰ مرداد اجرا می شود ساعت ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید

دلش تنگ شده بود برای دنیای آسید کاظم، برای آن همه عاطفه‌ای که در آن دوران جریان داشت، برای مردی که برای کبوترش گریه می‌کرد ...

محمود استادمحمد دلش برای همه این چیزها پر می‌کشید.

به گزارش ایسنا، حالا سال‌هاست که محمود استادمحمد مهمان قطعه هنرمندان بهشت زهراست ولی «آسید کاظم» او همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهد. در این سال‌ها چند بار کارگردان‌های جوان تئاتر این نمایشنامه را به صحنه برده‌اند و فردا (شنبه ۸ اردیبهشت ماه)  هم قرار است قاسم زارع آن را در تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه‌خوانی کند.

این برنامه، بهانه‌ای شد برای ما که کمی به سال‌های دورتر برگردیم و با مرور خاطرات گذشته، بخشی از دلتنگی‌های خود را برای تئاتری که داشتیم، برطرف کنیم.

محمود استادمحمد که نامش با نمایشنامه «آسید کاظم» گره خورده است، در گفتگویی که به مناسبت برگزاری بزگداشتش در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر با ایسنا داشت، درباره نمایشنامه «آسید کاظم» که خودش هم آن را بسیار دوست می‌داشت، گفته بود : «آسید کاظم» را خیلی دوست دارم، خودم هم به عنوان یک فرهنگ عتیق به آن نگاه می‌کنم. چند وقت پیش که محمد رحمانیان آن را نمایش‌نامه‌خوانی کرد، یک اجرایش را دیدم. محمد نه تنها زبان مردم را خوب می‌شناسد، ادبیات را هم خوب می‌شناسد اما وقتی بازیگران محمد، متن را اجرا می‌کردند احساس کردم که این متن نسبت به این بازیگران چقدر عتیق است! چقدر زبان این نمایش، دنیا آدم‌های این نمایش در فرهنگ سپری شده معاصر قرار گرفته است. من دنیای «آسیدکاظم» را خیلی دوست دارم، گاهی حسرت این دنیا را می‌خورم که چقدر محترم بود، چقدرعاطفی و چقدر ریشه‌دار بود. از اینکه یک انسان بنشیند برای کبوترش گریه کند، حسی به من دست می‌دهد که نمی‌توانم بگویم زیباست چیزی فرای زیبایی است.»

او که در ۲۰ سالگی این نمایشنامه را نوشته بود، درباره حال و هوای جوانان هم‌دوره خودش چنین گفته بود: «فکرش را بکن، مونولوگ «آدم از روزی که تو خشت می‌یاد تا روزی که رو خشت بیفته، بدبخته...»، ما کجا بودیم و یک جوان ۲۰ ساله چگونه به زندگی نگاه می‌کرد!»

ما اما شگفت‌زده شده بودیم که او چگونه در نخستین روزهای جوانی خود چنین نمایشنامه‌ای نوشته و او در پاسخ به حیرت‌زدگی ما گفته بود: «متن را در ۲۰ سالگی نوشتم. در ۲۰ سالگی خیلی کارهایم را کرده بودم. قبل از ۲۰ سالگی دو نمایش کارگردانی کرده بودم. آن وقت‌ها ریتم‌ ما تند بود. حکم زمانه بود. فقط من نبودم. بیضایی در چند سالگی «نمایش در ایران» را نوشت. اینکه یک نفر زیر ۲۰ سالگی نگاه تاریخی داشته باشد، خیلی مهم است چون نوشتن تا نوشتن با نگاه تاریخی دو مساله است. عباس نعلبندیان هم زیر ۲۰ سالگی چند اثرش را نوشته بود.»

حالا و با تغییرات هر روزه‌ای که تئاتر ما داشته است، نمایشنامه «آسید کاظم» هم واقعا گویی از عهد عتیق می‌آید و اما همچنان بخشی از بدنه تئاتر ما دلتنگ جهانی است که این نمایشنامه روایت می‌کرد. شاید به دلیل همین دلتنگی است که قاسم زارع هم تصمیم به خوانش این نمایشنامه گرفته. او قرار است با همراهی مسعود کرامتی، قاسم زارع، بهرام‌ ابراهیمی، فرهاد بشارتی، بهرام درخشان، علی عطایی‌حور، حسن شفیعی، دانیال ابراهیمی، آیدا قدرتی ساعت ۲۰ فردا، در هشتمین روز ماه اردیبهشت این نمایشنامه را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نمایشنامه خوانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید